lördag 7 juni 2008

Event Marketing

En ny Värld för kommunikation håller på att ritas upp.Nyckelbegreppen är äventyr,upplevelse, närvaro,förtroende och samverkan.Marknadsföringen blir en del av ett fysiskt möte mellan människor.(vid festen)Men för att förstå eventets roll i den totala kommunikationsmixen krävs strategiskt tillvägagångssätt.Event Marketing är en metod, events är ett verktyg.Event Marketing är ett strategiskt verktyg i den totala marknadsföringen.Event Marketing är ett arbete som ska utföras av festarrangörer!När eventet integreras i företagets övriga marknadsföring (marketing) är det Event Marketing!Förutsättningen för ett lyckat Event Marketing är att bjuda in rätt Eventdeltagare till rätt Event!


Marknadsföring kan beskrivas som att finna kunder för sin produkt eller tjänst på marknaden, att visa upp sig och göra sig hörd. Det är för alla företag en nyckelfaktor i ett framgångsrecept. För många är marknads- föring liktydigt med reklam, men marknadsföringsbegreppet är mycket vidare än så. Förenklat kan man säga att marknadsföring är allt det företaget gör för att finna sina kunder och behålla dem, medan reklam är ett av verktygen för att visa att företaget finns till och har något att erbjuda.
Marknadsföring av produkter o tjänster,den enda marknadsföring av produkter eller tjänster som direkt ger återbäring av avsatt kapital för marknadsföring,är den urgamla reklam som sprider sig som ringar på vattnet,nämligen nöjda kunder,personer som ger sin äkta rekommendation om tjänst,produkt eller företag.Denna reklam (mun till mun metoden) som går med all sin glöd från person till person är den enda sökmotoroptimering som är oövervinnlig.Att arrangera en fest för vänner,kunder,leverantörer är det bästa sättet att upprätthålla goda relationer.


Klicka på rubriken för mer information.

Inga kommentarer: